آیا از دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی 97-98 را مطالعه کرده اید و از کد رشته ها اطلاع دارید؟

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی با آزمون و  بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی را دارند باید قبل از ثبت نام، دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی را مطالعه نمایند.

آزمون کاردانی به کارشناسی برای آن دسته از داوطلبانی که مدرک کاردانی خود را دریافت کرده اند و قصد تحصیل در مقطع کارشناسی برای ورود به رشته های دانشگاه سراسری، دانشگاه آزاد ، غیر انتفاعی و پیام نور برگزار می شود.

داوطلبان می توانند بصورت با آزمون و از طریق انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری، آزاد غیر انتفاعی و بصورت بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی می توانند در رشته های کاردانی به کارشناسی تحصیل نمایند.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی با کلیک بر روی لینک آبی اطلاعات لازم را بدست آورید. در صورت داشتن سوال با سامانه ثبت نام در ارتباط باشید.

 

در صورت داشتن هرگونه سوال د رمراحل ثبت نام کاردانی به کارشناسی 97 – 98 با مشاوران سامانه در ارتباط باشید. با مطالعه مقاله ثبت کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی 97  و ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد 97 می توانید اطلاعات لازم در رابطه با نحوه ثبت نام در یافت نمایید.

 

 

دفترچه ثبت نام  کاردانی به کارشناسی 97-98

توسط سازمان سنجش و به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجس برگزار خواهد شد. تمامی رشته هایی که توسط کنکور یا به صورت بدون کنکور پذیرش در آنها امکان پذیر است، تنتها از طریق ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 97 انجام خواهد پذیرفت، بنابراین تمامی داوطلبینی که می خواهند در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل نمایند می بایست در این ثبت نام شرکت نمایند.

چه افرادی می توانند در آزمون کاردانی به کارشناسی 97 – 98 شرکت نمایند؟

هر داوطلب می تواند بدون توجه به رشته فارغ التحصیلی و یا نوع مدرک دوره کاردانی فوق دیپلم خود، در یکی از رشته های امتحانی گروه های آموزشی فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، علوم انسانی، هنر و یا دامپزشکی ثبت نام و با توجه به نوع پذیرش در رشته امتحانی ثبت نامی پذیرش براساس آزمون و یا براساس سوابق تحصیلی « معدل کل دوره کاردانی در تاریخ های مقرر نسبت به ثبت نام، انتخاب کدرشته محل ها و شرکت در آزمون رشته های امتحانی با آزمون و یا صرفاً ثبت نام و انتخاب کدرشته محل های مربوط رشته های امتحانی با پذیرش صرفاً بر اساس معدل کل دوره کاردانی بدون آزمون اقدام نماید. آن دسته از داوطلبانی که بدون توجه به رشته فارغ التحصیلی و نوع مدرک دوره کاردانی خود در یکی از گروه های مذکور ثبت نام و شرکت می نمایند، در صورت موفقیت، لازم است کلیه دروس پیش نیاز یا جبرانی رشته قبولی را با نظر گروه آموزشی مربوط بگذرانند و شهریه واحدهای درسی پیش نیاز یا جبرانی از دانشجو اخذ می گردد.

فارغ التحصیلان و دانشجویان نیمسال آخر مقطع کاردانی (فوق دیپلم) رشته های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی که متقاضی ادامه تحصیل در یکی از رشته های امتحانی گروه آموزشی پزشکی هستند، لازم است با توجه به رشته فارغ التحصیلی و یا نوع مدرک کاردانی (فوق دیپلم) خود، در آزمون مربوط شرکت نمایند

 

دفترچه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی 97-98

داوطلبانی که در کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت کرده اند می توانند در تمام رشته های با آزمون و بدون آزمون شرکت و انتخاب رشته خود را انجام دهند اما آن دسته از داوطلبانی که در کنکور شرکت نکرده اند و قصد پذیرش براساس سوابق تحصیلی را دارند می توانند با تهییه کارت اعتباری در رشته های کاردانی به کارشناسی موسسه های غیر انتفاعی و دانشگاه آزادو علمی کاربردی شرکت نماییند و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

داوطلبان دقت داشته باشند همانطور که در ابتدا توضیح دادیم ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 97 – 98 در یک مرحله انجام می شود و داوطلبان باید در زمان ثبت نام نسبت به درج کدرشته محل های مورد علاقه خود در فرم ثبت نام اقدام نمایند.

نحوه پذیرش در مقطع کاردانی به کارشناسی 97 – 98 به دو صورت :

1- با آزمون و انجام انتخاب رشته بدون اطلاع از نتیجه آزمون

2- بصورت بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی می باشد

داوطلبان در مرحله انتخاب رشته امکان انتخاب 50 رشته محل داده خواهد شد و هر داوطلبان می بایست در رشته های با آزمون و هم رشته های بدون آزمون، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

 

بنابراین آن دسته از داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی در دانشگاه های مختلفی مثل دانشگاه آزاد، علمی کاربردی و فنی حرفه ای ار دارند برای اطلاع از شرایط ثبت نام و اگاهی از استفاده از انواع سهمیه ها برای قبولی در رشته های بهتر و آن دسته از داوطلبانی که مشمول خدمت سربازی هستند برای اطلاع از نحوه گرفتن معافیت تحصیلی می توانند با مشاوران سامانه ثبت نام کاردانی به کارشناسی در ارتباط باشند.

 منبع:دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی 97-98


tahsil رشته ,کاردانی ,کارشناسی ,آزمون ,شرکت ,دانشگاه ,انتخاب رشته ,رشته کاردانی ,دوره کاردانی ,سوابق تحصیلی ,بدون آزمون ,گروه آموزشی پزشکی ,براساس سوا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کلینیک زیبایی دکتر کورش دهباشی shahre_yar دانلود آهنگ و سرگرمی ارز دیجیتالی کارترال اجناس فوق العاده مجله خبری پلاس باکس کلاس مبانی کامپیوتر